• Konstrukce letounu vychází přímo z první a úspěšné konstrukce „Avie“, typu BH-1.

•  Celodřevěný dvoumístný cvičný sportovní a kurýrní letoun, který byl oproti typu BH-1 zvětšený, zpevněný, aerodynamicky a technologicky lépe propracovaný. Byl dimensovaný pro létání základní akrobacie.

•  První Československý letoun, který zvítězil v mezinárodních závodech a získal tak cenu Belgického krále a cenu pro turistiku Belgického Aeroklubu pro rok 1923.

•  Cestu do Bruselu a zpět prolétl pilot Zdeněk Lhota s  mezipřistáním v Mayence průměrnou rychlostí 138km/h , což byl v roce 1923 zajímavý výkon nejen v kategorii sportovních letounů.

•  V roce 1923 vítězí BH-5 ještě v kategorii „D“ v závodě o cenu Presidenta republiky a získává tak cenu 5000,-Kč.

•  Na letoun BH-5 byl poprvé nainstalován hvězdicový pětiválcový motor Walter NZ-60 , první a úspěšný motor vlastní konstrukce společnosti Walter.

•  Na základě vojenských zkoušek typu BH-5 objednalo MNO sérii nepatrně vylepšených „Avií“ BH-9, BH-10 a později ještě BH-11, které byly úspěšné v mnoha i mezinárodních závodech a při rekordních a propagačních letech.

•  Letoun Avia BH-5 byl imatrikulován L – BOSA, podle této značky se později celé typové

řadě těchto letounů přezdívalo „bosky“.