wz

Stavba realizována v letech 1997 - 2001

Letoun provozuje Marcel Sezemský


Replika letounu je rozměrově zcela shodná se svou předlohou z roku 1920 a zachovává téměř všechny detaily puvodní konstrukce. Originální letoun byl především používán jako sportovní a tovární, později jako vojenský spojovací. Avia BH-1 je jednomotorový dvoumístný vzpěrový dolnoplošník. Letoun je celodřevěné konstrukce, trup má potažený bukovou pořkližkou, křídla a ocasní plochy plátnem. Podvozek je ostruhového typu, motocyklová kola jsou odpružena gumovými provazci. Letoun je ponechán v puvodní barvě použitého materiálu. Řízení má oproti originálu dvojí a je vybaven základním přístrojovým vybavením, takto letoun splňuje požadavky současné kategorie UL.


Základní technické údaje repliky letounu Avia BH-1 :



rozpětí křídla 10,08 m
délka letounu 5,86 m
výška letounu 2,05 m
nosná plocha 11,50 m2
hmotnost prázdného letounu 298 kg
max. vzletová hmotnost 450 kg
max. rychlost letounu 160 km/h
max. rychlost ve vodorovném letu - sólo 140 km/h
max. rychlost ve vodorovném letu - dvojí 130 km/h
cestovní rychlost 110 km/h
min. rychlost - sólo 58 km/h
min. rychlost - dvojí 63 km/h
max. stoupání - sólo 3 m/s
max. stoupání - dvojí 2 m/s
vytrvalost 2,4 h
dolet 250 km





Původní, ne zcela věrohodný výkres letounu.



Logo AVIA
Rekonstrukce firemního znaku - použit pouze na BH-1 exp.



Přesné výkresy všech variant letounu





Trup

 
 

Motorová přepážka č. 3


Nosník křídla před uzavřením

 
 
 
 

Potahování trupu


Nekompletní křídla z verze BH-1bis.
(depozitář NTM), zřejmě to jediné
co se z původní AVIE dochovalo.
 
 
 
 
 
 
 
 

Letiště Točná květen 2001
foto - F. Srp

Motorová zkouška - Točná leden - duben 2001
 
 

Motorová zkouška - Točná leden - duben 2001

Motorová zkouška - Točná leden - duben 2001
 
 

Letiště Točná listopad 1999

Letiště Točná listopad 1999
 
 

Letiště Točná listopad 1999

Letiště Točná listopad 1999
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nové plátěné potahy r.2005